Visual-Premium-Cassis_16-9.png

16 May 2018 | Peter van Woensel Kooy | http://www.marketingtribune.nl/ 

Hero Cassis bestaat 80 jaar en viert dat met de nieuwe campagne ‘Hero Cassis, Da’s pas Cassis!’ Het vertrouwde frisdrankmerk is toe aan verjonging en schakelde hiervoor reclamebureau Don’t Say Nothing in.

Als je aan mensen vraagt waar ze Hero Cassis van kennen, komt er vaak een nostalgische herinnering naar boven. Jong en oud associëren het drankje met iets wat ze vroeger bij oma kregen of thuis gezellig op de bank dronken. De nieuwe campagne van Hero Cassis maakt slim gebruik van dit inzicht, maar geeft hier tegelijkertijd een moderne twist aan waardoor het merk in het hier en nu staat. 

Robin Wallaart, managing director van Don’t Say Nothing over de campagne: 'Hero Cassis drink je niet voor de dorst, maar voor de smaak! De meeste frisdranken positioneren op verfrissing, wij gingen juist uit van die geweldige smaakbeleving en maakten dat visueel. De campagne moest niet alleen creatief zijn, effectiviteit is minstens net zo belangrijk. Daarom waren onder andere de regels voor merkgroei van Byron Sharp leidend in de strategie.' 

Smaak rollercoaster 

Hero Cassis wil met deze campagne (zie o.a. de video hieronder) haar geliefde 80-jarige klassieker verjongen en klaar voor de toekomst maken. Ralf Wijnveldt, Marketing Manager Fruit bij Hero Benelux: 'Onze Cassis dankt haar unieke, rijke smaak aan het feit dat we een gedeelte van de Zeeuwse zwarte bessen fermenteren. Onze unieke smaak maakt dat er maar één echte Cassis is, en dat is Hero Cassis. Deze punten wilden we terug laten komen in de commercial zonder dat het een overdaad aan informatie werd. Uiteindelijk is er een opvallende commercial ontstaan waarin we de kijker meenemen in deze smaak rollercoaster.

Voor de échte liefhebbers

Speciaal voor het 80-jarig jubileum van Hero Cassis ontwikkelde Frank Degenaar (intern volgens het merk ook wel de frismeester genoemd) 'The Premium' Cassis. Hij maakt al 40 jaar lang alle recepten voor de Hero frisdranken en vruchtensappen. Voor dit jubileum mocht hij zijn ultieme versie van Hero Cassis creëren. 

'The Premium Cassis: bevat uiteraard de vertrouwde Zeeuwse zwarte bessen, maar voor deze variant gebruikte ik nog meer gefermenteerd zwarte bessensap. Een vleugje chinotto, de karakteristieke Italiaanse citrusvrucht, geeft deze Cassis net wat meer karakter en een volwassen smaak. Het is dé Cassis voor echte liefhebbers', aldus Degenaar. 

Nieuwe Hero frisdranken

Naast met The Premium Cassis meldt Hero haar assortiment verder uit te breiden met Hero Fruit & Ice Tea. Deze nieuwe lijn is verkrijgbaar in de smaken ‘zwarte bes, druif en vlierbessen’ en ‘appel, citroen en gember’, zo wordt beloofd. 'Later dit jaar introduceert Hero nog een nieuwe verrassende frisdrankenlijn in drie fruitige varianten op de Nederlandse markt. De nieuwe frisdranken bevatten net als Hero Cassis gefermenteerd fruit en hebben allemaal een variant waar de vertrouwde Zeeuwse zwarte bes te proeven is.'
(PvWK)

Cassis-commercial-1_16-9.png

………………………………………………………………………………………………………… 

Credits campagne

Opdrachtgever: Hero Benelux 

Verantwoordelijke marketeers bij Hero: Ralf Wijnveldt, Claudia Pieper & Loes van Aubel 

Bureau: Don’t Say Nothing 

Account: Arlette Haak 

Strategie: Robin Wallaart & Carlijn van Wulfften Palthe 

Creatie: Daan Koops & Desmond Lissone 

Productiemaatschappij: Smarthouse Films 

Regisseur: Tom Rijpert 

Executive Producer: Danielle Guirguis 

Producer: Noor van Geloven 

Production Manager: Anouk Scheffens 

DOP: Tim Kerbosch 

Casting: Sjouer Casting 

Production Design: Ben Zuydwijk 

Styling/make up: Geen Bluf 

Offline / Editor: Daniel Falkenhagen Corte Real 

Grading : Tim van Paassen 

Online / Editor: The Compound 

Geluidsstudio: REC Sound / Melcher Meijermans 

 

Comment